KPA är årets liv- och fondförsäkringsbolag

2003-09-17

KPA har av tidningen Affärsvärlden och analysföretaget Exido utsetts till "Årets liv- och fondförsäkringsbolag 2003".

Affärsvärlden och Exido har genomfört undersökningen Finansbarometern. Den mäter kundnöjdhet samt pris, service och bemötande, tjänste- och produktutbud och anpassning till företagets verksamhet. KPA delar förstaplatsen med Länsförsäkringar.
- Vi är väldigt stolta och glada över utmärkelsen. Den är ett bevis för att vi lyckats sätta kunden i centrum i vår verksamhet, säger Bertil Repfennig, vd för KPA.
- Vi är kunniga inom vårt område och våra kunder får svar direkt. Kunden uppskattar våra tjänster och det sätt vi levererar dem på. Vi har en väldigt tät kontakt med kunderna, vi lyssnar på deras krav och utvecklar tjänsteutbudet därefter, säger Bertil Repfennig.

Finansbarometern är en av Sveriges största oberoende undersökningar av bank-, finans- och försäkringsmarknaden. Undersökningen genomförs bland ekonomidirektörer och beslutsfattare på de drygt 2000 största företagen och organisationerna i Sverige. Resultatet visar bland annat hur de främsta leverantörerna på marknaden uppfattas av befintliga och potentiella kunder.

Bertil Repfennig, vd KPA AB, tel: 08-665 48 49, 0734-39 33 06
KPA Pressjour, tel: 0734-39 33 86