KPA AB får betyget Trippel-A

2005-11-23

KPA AB och två av dotterbolagen har fått utmärkelsen Trippel-A av företaget Soliditet. Dessa tillhör därmed de bolag som har den högsta kreditvärdigheten i landet.

Det är andra året i rad som KPA AB och dotterbolaget Pensionsvalet PV AB får utmärkelsen. KPA Pension AB fick betyget Trippel-A för första gången redan i augusti 2003.

Kreditupplysningsföretaget Soliditet granskar löpande samtliga svenska företag utifrån cirka 2400 beslutskriterier från exempelvis Bolagsverket, Tingsrätten och Skatteverket. Detta kombineras med fakta om företagets ålder, verksamhet, ägare/ledning, nuvarande ekonomi, ekonomisk historik, nyckeltal för branschen och många andra fakta. Av Sveriges cirka 260 000 företag har endast 4 procent fått den högsta kreditratingen under de 12 senaste månaderna.
- Vi är stolta och glada över att ha diplomerats av Soliditet. Det visar att vi står på en stabil ekonomisk grund, något som bådar gott inför framtiden, säger Bertil Repfennig, vd KPA AB.

Bertil Repfennig, vd, tel 08-665 48 49
Birgitta Hammarström, presschef, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37