KPA Pension årets livbolag ­för tredje året i rad

2005-09-07

För tredje året i rad har tidningen Affärsvärlden utsett KPA Pension till Årets liv- och fondförsäkringsbolag.

KPA Pension har höjt betyget sedan förra året och är första gången ensam förstapristagare.
- Jag är oerhört glad över att vi fått den här utmärkelsen för tredje året i rad. De lösningar vi utvecklar är noga anpassade till våra kunder. Vi lyssnar regelbundet på kunderna och försöker anpassa oss efter deras önskemål. Därför brukar vi i olika mätningar få goda resultat. Den här utmärkelsen är ytterligare ett bevis på att vi lyckats i vår strävan att sätta kundens behov i centrum, säger Bertil Repfennig, vd i KPA Pension.

Till grund för utmärkelsen ligger undersökningen Finansbarometern, som har genomförts bland beslutsfattare i drygt 1000 stora svenska företag och organisationer.
Finansbarometern mäter dels kundnöjdhet, dels faktorerna pris, service och bemötande, tjänste- och produktutbud och anpassning till företagets verksamhet.

Undersökningen visar att pris, kvalitet och service är de viktigaste faktorerna när landets beslutsfattare väljer leverantör av liv- och fondförsäkringstjänster. Det är också områden där KPA Pension får särskilt högt betyg.
- Eftersom pensioner är ett långsiktigt åtagande sträcker sig KPA Pensions ansvar gentemot kunderna i generationer. Därför är det viktigt för oss att inte bara ta ett ekonomiskt ansvar, utan även ett samhällsansvar. I framtiden skulle kanske bolagens samhällsengagemang kunna bli ett av de kriterier som betygssätts i Finansbarometern, säger Bertil Repfennig, vd i KPA Pension.

Bertil Repfennig, vd KPA Pension, tel 08-665 48 49
Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37