Karin Friberg ny vice vd i KPA Pension

2006-03-15

Karin Friberg har utsetts till ny vice vd i KPA AB. Hon är i dag chef för vd-staben och har en vision om KPA Pension som pensionsbranschens Ikea.

- Jag vill kämpa för att KPA Pension ska bli pensionsbranschens Ikea, säger Karin Friberg. Vi satsar på verklig kundnytta istället för egennytta. Det innebär att vi är sparsamma och arbetar hårt för att våra en miljon kunder ska få en trygg pension i framtiden. Omtanke och professionalism är viktiga drivkrafter i vårt arbete.

Karin Friberg ska förutom att arbeta närmare vd Bertil Repfennig också behålla sitt ansvarsområde som chef för vd-staben som består av ekonomi, juridik, aktuarie och personal. Hon har arbetat på KPA Pension sedan 1999.

- KPA Pension är nu ett så stort företag att det är nödvändigt att vi har en vice verkställande direktör. Det är glädjande att vi kunnat ordna vice vd-frågan i KPA AB genom en intern lösning, säger vd Bertil Repfennig. Karin hr en gedigen branscherfarenhet och är helt rätt person för jobbet.

Bertil Repfennig, vd KPA Pension, tel 08-665 48 49
Karin Friberg, vice vd KPA Pension, 08- 665 85 89