Mia Liblik, ny chefsstrateg på KPA Pension

2007-12-11

Mia Liblik, 38 år, blir ny chef för Strategisk Affärsutveckling på KPA Pension. - KPA Pension särskiljer sig med sin etiska profil. Och det lockar mig allra mest, säger hon.

Mia Liblik kommer närmast från mediebevakningsföretaget Cision (före detta Observer). Förutom etiken, tycker hon att den stora målgruppen kommuner och landsting är spännande, liksom finansbranschen. Nu tänker hon satsa på att utveckla KPA Pensions viktiga etiska erbjudande.
- Jag vill förenkla och rikta tjänsterna mer för att vi effektivare ska kunna nå ut med vårt etiska budskap till både arbetsgivarkunder och individkunder – allt för att de lättare ska kunna identifiera sig med KPA Pension. Dessutom vill jag tydligare lyfta in marknadsaktiviteterna i hela processen med att utveckla affären.

Mia Liblik har arbetat i åtta år på Cision, senast som chef inom nordisk affärsutveckling, tidigare även som affärsområdeschef för medieanalys och rådgivning. Hon har också ansvarat för informationen inom Radio- och TV-verket och arbetat på floristernas branschtidning, Blomsterbranschen. Mia Liblik tillträder som chef för verksamhetsområdet Strategisk Affärsutveckling den 14 januari 2008. Hon kommer att ingå i företagsledningen för KPA Pension.
- Vi står inför stora utmaningar i framtiden och behöver vässa våra budskap och tjänster ytterligare. Jag är övertygad om att Mia Liblik ska tillföra värdefull kompetens till vår strategiska affärsutveckling. Förhoppningsvis kan hennes bakgrund utanför finansbranschen också bidra till att vi alla kan se med nya ögon på hur vi bäst går vidare, säger Bertil Repfennig, vd i KPA Pension.

Bertil Repfennig, vd KPA Pension, tel 08-665 08 49
Birgitta Hammarström, presschef, KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37