KPA Pension nominerat till Guldkanten

2013-08-30

KPA Pensions webbplats, kpa.se, har nominerats till Statens Pensionsverks pris Guldkanten. Priset delas årligen ut till någon som gjort en viktig insats inom pensionsområdet.

I maj 2012 lanserade KPA Pension en ny hemsida. Vi hade då som mål att skapa en ny och modern webbplats med lättillgänglig information både för privatpersonskunder och för arbetsgivare inom kommun och landsting. Oavsett om du är nybörjare eller väl insatt i pensionsfrågor vill vi att du ska få den information som du behöver.

Nominering: "Fler borde följa KPA Pensions exempel"

SPV:s pris Guldkanten har delats ut sedan 2002 till någon som gjort en viktig insats inom pensionsinformation. Och glädjande nog har vi nominerats till priset tillsammans med två andra finalister. Nomineringen från Guldkantens jury lyder;

"Med fokus på den vanliga konsumenten utan förkunskaper om pensioner visar KPA Pension att det går att bygga webbplatser som levererar konkret kundnytta på ett pedagogiskt sätt. Det är enkelt, lättnavigerat, sakligt och bjuder dessutom besökarna möjligheten att skaffa sig informationen på många olika språk. Framtidens pensionsinformation ska vara lättillgänglig och fler aktörer borde följa KPA Pensions exempel."

Vinnaren utses 25 september

Vinnaren av Guldkanten meddelas den 25 september. KPA Pension har tidigare vunnit priset. 2002 - när priset delades ut för första gången vann vi med broschyren "En bättre framtid". Övriga nominerade till priset i år är Astra Zeneca och Konsumenternas försäkringsbyrå.

– KPA Pension förvaltar tryggt och etiskt våra kunders pensionspengar och därför är vi jätteglada över den mycket fina nomineringen, säger Mia Liblik, chef för Marknadsutveckling. Juryns motivering är ett kvitto på att vi kommit långt i vår vision att förenkla och förtydliga pensionsinformationen och göra den lättillgänglig för vår målgrupp.