KPA Pension bäst på hållbarhet för tredje året i rad

2014-04-01

KPA Pension ligger åter i topp i pensionsbranschen i Sustainable Brand Index stora undersökning om hållbara varumärken.

– Vi förvaltar tryggt och etiskt våra kunders pensionspengar och utmärkelsen är en bekräftelse på att vi arbetar på rätt sätt. Vi har lyckats nå ut brett med vårt hållbara budskap, och vi vinner även över både banker och försäkringsbolag, säger Lars-Åke Vikberg, vd KPA Pension.

Sustainable Brand Index är Skandinaviens största hållbarhetsundersökning av varumärken. Ett representativt urval av 9 000 personer i Sverige har röstat fram KPA Pension till en ny topplacering i år.

Topplistan hållbarhet i pensionsbranschen

1. KPA Pension
2. AMF
3. SPP
4. Alecta

KPA Pension har arbetat aktivt med miljö och hållbarhetsfrågor sedan 1998, då bolaget miljöcertifierades, enligt ISO 14001, som första finansiella bolag i Europa. Sustainable Brand Index undersökning visar att detta har stärkt bolagets varumärke.

Om undersökningen

I Sustainable Brand Index svarar konsumenter på frågor om miljöansvar och socialt ansvarstagande kopplat till de största varumärkena på den svenska marknaden. Undersökningen använder definitionen av hållbarhet som grundar sig på FNs tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden, miljö och antikorruption.

Läs mer på Sustainable Brand Index

Lars-Åke Vikberg, vd KPA Pension.
tel 08-665 06 45

Lotta Örtnäs, pressekreterare, KPA Pension