KPA Pension nominerad till Guldkanten 2014

2014-09-17

Statens Tjänstepensionsverk, SPV, har nominerat KPA Pension till sin utmärkelse Guldkanten. Detta för satsningen på kundtjänst och pensionsinformation på 18 språk.

"Få har tacklat svårigheten att nå fram med pensionsinformation till utsatta grupper. KPA Pension är det lysande undantaget. Med en lättillgänglig webbplats och en kundtjänst som erbjuder information om pensioner på 18 språk har man tagit ett initiativ som fler i branschen borde följa."

Så lyder SPV:s hela motivering.

Om priset Guldkanten

SPV delar varje år ut Guldkanten till ett bolag som har gjort en viktig insats för att informera om pensioner. SPV utgår ifrån nytänkande, enkelhet, tydlighet och vad kunden vill ha. I år har SPV särskilt letat efter exempel på pensionsinformation som vänder sig till de personer som inte är så intresserade av sin framtida pension.

"Stolta över att nomineras"

– Vi förvaltar tryggt och etiskt våra kunders pensionspengar och därför är vi stolta över att nomineras till Guldkanten. Det känns fint att de uppmärksammar vårt arbete med att nå ut till kunderna på det språk de har lättast att ta till sig pensionsinformation på. Egentligen borde det vara en självklarhet i vårt mångkulturella samhälle och jag hoppas att fler pensionsbolag följer vårt exempel, säger Mia Liblik, chef Marknadsutveckling KPA Pension.

Årets Guldkanten delas ut den 15 oktober vid en ceremoni på SPV:s Pensionsdagen i Stockholm.

KPA Pension även nominerat 2013

KPA Pension blev nominerat även 2013 som en av tre aktörer som gjort en viktig insats för pensionsinformation. Då löd motiveringen bland annat:

"Med fokus på den vanliga konsumenten utan förkunskaper om pensioner visar KPA Pension att det går att bygga webbplatser som levererar konkret kundnytta på ett pedagogiskt sätt. "

Läs mer om nomineringen 2013