inge-backstrom_600x400.jpg

Inge Bäckström tf vd i KPA Pensionsservice

2016-11-30

Styrelsen i pensionsadministrationsbolaget KPA Pensionsservice har utsett Inge Bäckström till tillförordnad vd i KPA Pensionsservice sedan den tidigare vd:n Henrik Persson tagit sig an vd-skapet i systerbolaget Tre Kronor.

– Jag är mycket glad över att Inge Bäckström vill axla vd-rollen i väntan på beslut om en permanent lösning i KPA Pensionsservice. Med Inge säkrar vi kontinuiteten i verksamheten genom att han såväl har arbetat mot arbetsgivare som haft olika ledande positioner i KPA Pension. Med andra ord kan Inge Bäckström verksamheten utan och innan, säger Mia Liblik, som är tillförordnad styrelseordförande i KPA Pensionsservice tillika vd i KPA Pension.

Förutom rollen som tf vd i KPA Pensionsservice blir Inge Bäckström även affärsområdeschef för Arbetsgivare- och försäljning inom KPA Pension. Inge Bäckström har senast haft rollen som verksamhetsområdeschef Parter & Ledningsstöd och ingår i företagsledningen. Han har arbetat på KPA Pension sedan 1995.

– Det är självklart att jag kliver in och tar ansvaret för verksamhetens och våra arbetsgivarkunders skull. Det ska bli spännande att verka för trygga och etiska pensioner utifrån KPA Pensionsservices perspektiv, säger Inge Bäckström.

Inge Bäckström tillträder tjänsten från och med imorgon den första december.

Mia Liblik, tf vd KPA Pension, 073-439 33 99
KPA Pensions pressjour, 08-772 66 60