Pensionsadministration i Nya KPA Direkt

Nya KPA Direkt är vårt verktyg för att administrera pensioner och ingår i vårt serviceerbjudande.

Vårt verktyg är flexibelt, säkert och användarvänligt och du får tillgång till allt du behöver för att kunna administrera era pensioner.

Modernt och flexibelt administrationsverktyg

Vi vidareutvecklar ständigt nya och befintliga tjänster i Nya KPA Direkt så att vi på ett bra sätt ska kunna möta önskemål och krav från våra kunder. 

Enkelt att göra beräkningar och simuleringar

Man kan utföra beräkningar och simuleringar, rapportera och kontrollera uppgifter samt godkänna pensionsberäkningar när som helst under månaden. Dessutom informerar vi om nyheter, viktiga datum och annat som är intressant att veta för pensionshandläggaren. Kontakta oss om du vill veta mer.

Kunden hanterar själva sina behörigheter

Behörighet till verktyget sätts utifrån roller och våra kunder ansvarar själva för tilldelning och borttag av dem. Det är enkelt att uppdatera kunduppgifter så att de alltid är aktuella.

Läs mer om behörighet

Inloggning med e-legitimation

För att logga in måste varje användare legitimera sig antingen med en vanlig e-legitimation eller med en e-tjänstelegitimation. Utöver den elektroniska ID-handlingen, behövs också en behörighet för att använda systemet. 

Läs mer om e-legitimation

Teknisk support

Om du har behov av teknisk support för att komma igång är du välkommen att ringa oss på 020-650 020.

Vi kan dock inte svara på frågor gällande e-legitimation, utan hänvisar dig till  utfärdaren

Kontakta oss om du har frågor

Jobbar du med pensioner i kommun, region eller kommunalt bolag? Kontakta er kundansvarig eller en av våra kundkontakter så hjälper vi dig.

Vill du veta mer om våra tilläggstjänster inom pension och försäkring? Hör av dig till  våra seniorkonsulter.