Maxavgift för dig som jobbar inom kommun och region

Nu inför vi en maxavgift för dig som arbetar, eller har arbetat, inom kommun eller region. Det betyder att den fasta avgiften och förvaltningsavgiften aldrig blir mer än 300 kronor per år. På så sätt blir det mer pengar kvar till din pension.

Du ska inte behöva göra ett aktivt val för att få en bra pension. Det är jätteviktigt för oss. Tvärtom ska du kunna vara helt trygg med att du har den lägsta avgiften hos oss. Avgiften har nämligen stor betydelse för din framtida pension. Som kund hos oss har du alltid haft låg avgift, men i och med att vi inför en maxavgift kan vi se till att alla våra kunder har marknadens lägsta avgift.

Ju lägre avgift, desto mer i pension till dig

Pensionssparandet pågår under lång tid. Om du hela tiden betalar höga avgifter blir det förstås mindre pension för dig i slutändan. Dessutom är en del av avgiften rörlig. Det innebär att du betalar mer i takt med att ditt pensionskapital växer. Därför får avgiften stor betydelse för den slutliga pensionen.

Avgiften täcker kostnaderna för att ta hand om dina pensionspengar

Alla pensionsbolag och banker tar ut avgifter för att förvalta sina kunders pensionspengar. Hos oss går all vinst tillbaka till våra kunder, men vi behöver ta ut avgifter för att täcka kostnaderna för att administrera pensionsförsäkringen.

Tryggt och bekvämt med garanti och maxavgift

En traditionell försäkring är ett tryggt och bekvämt sparande. Du får alltid minst ett garanterat pensionsbelopp och vi tar hand om placeringarna åt dig. För att du ska få en så hög pension som möjligt förvaltar vi dem aktivt, och självklart med omtanke om mänskliga rättigheter och miljö. Och du kan vara trygg med att du har den lägsta avgiften hos oss.