Folksam och KPA Pension tänder upp landmärke för allas lika värde

Folksamskrapan som invigdes 1960 är ett landmärke i Stockholm. Nu skapar Folksam och KPA Pension en ljusinstallation som lyser upp delar av 28-våningshuset i regnbågsfärgerna under Prideveckan i Stockholm.

- Nästan vartannat hushåll Sverige är försäkrat i Folksamgruppen och över tre miljoner människor sparar till sin pension hos oss. Vi har också nästan 4000 anställda. Därför är det självklart att visa alla medarbetare och kunder vårt stöd för mångfald och allas lika värde, säger Ylva Wessén, koncernchef för Folksamgruppen.

KPA Pension, som är en del av Folksamgruppen och vänder sig till kommun- och regionanställda har tidigare deltagit i Pridefestivalen. Men eftersom det blir ett annorlunda firande i år ville man tillsammans med övriga delar av Folksam manifestera frågan på ett annat sätt.

-  KPA Pension arbetar ständigt för en bättre framtid i form av bra pensioner och ett mer hållbart och jämställt samhälle, säger Camilla Larsson, vd för KPA Pension. HBTQI-rättigheter är mänskliga rättigheter och därför något vi helhjärtat ställer oss bakom.

Ljusinstallationen består av 1172 lampor som lyser upp 612 fönster på sammanlagt sex våningar under en veckas tid.

Kajsa Moström

Presschef Folksamgruppen 08-772 64 79