Linus Hellstrand ny kundkontakt på KPA Pension

Linus Hellstrand kommer närmast från Aon Sweden AB där han arbetade med nyförsäljning och som ansvarig för inkommande affär, framför allt med svenska filialer för globala företag. Vi har ställt några frågor till honom.

Linus, varför KPA Pension?

– Jag såg det som ett utmärkt tillfälle att bredda min kunskap inom området. Det skadade inte heller att jag fick ett tips från en tidigare kollega som anslöt till KPA som seniorkonsult.

Vad är din uppgift som kundkontakt på Förmedlad Affär?

– Min roll är att utveckla affären genom att fungera som support och bollplank, för våra förmedlare såväl som internt. Löpande kommunikation bygger relationer.

Hur jobbar ni mot förmedlarna?

– Genom vårt samarbete strävar vi efter att kunna hjälpa våra kunder att bli ännu bättre inom pensionsområdet.


Vad ser du som största utmaningen just nu?

– Det är att lyckas bygga förtroende genom en effektiv och tydlig kommunikation. Med förtroende kan vi utveckla och anpassa affären till våra kunder och därmed bli mer flexibla.


Vad gör du när du inte jobbar?

– Jag reser så mycket jag kan, spelar golf på sommaren och padel på vintern. Padel är en blandning av squash, tennis och pingis och är ett bra alternativ för mig som inte har den bästa konditionen.