Din pension bygger nya cykelbanor och vindkraftverk

Vår viktigaste uppgift är att ta hand om dina pensionspengar så att du får en bra pension. Redan i dag gör pensionspengarna stor nytta i exempelvis laddstationer för elbilar, cykelbanor, spårvagnar och hållbara äldreboenden.

Vi satsar nämligen en hel del på investeringar i gröna obligationer. De fungerar som ett slags lån med ränta som vi ger till olika hållbara projekt nationellt, men också i andra länder runt om i världen. Syftet är att bidra till en grön klimatomställning. Sedan vi började med gröna obligationer har vi nu kommit upp i 10 miljarder kronor. Det är pengar som gör skillnad på riktigt.

– KPA Pensions mål är en bättre framtid för våra kunder genom trygga och hållbara pensioner. Det är anledningen till att vi satsar på gröna obligationer. Kombinationen av en trygg investering med en transparens där kunden kan se hur pensionspengarna gör nytta är det som gör att kunderna vill stanna hos oss, avslutar KPA Pensions vd Britta Burreau.

Så investeras dina pensionspengar