Få bättre koll på din pension

Vi vet att många av våra kunder har fullt upp med både vardag och jobb och att pensionen kan kännas ganska så ointressant, krånglig och svår. Men för att du ska få en så bra pension som möjligt är det bästa sättet att skaffa dig bra koll.

Till din hjälp har vi tagit fram Pensionskollen, där du får lära dig mer om hur pensionssystemet fungerar och vilka händelser i livet som påverkar pensionen.

Syftet med Pensionskollen är att lyfta och tydliggöra vad som är viktigt att tänka på under tiden du jobbar. Utifrån ålder alternativt vart du befinner dig i livet går du igenom de olika delarna i pensionen och vilka val du kan ställas inför. Till exempel hur deltid påverkar, skydd för din familj och valet när du ska gå i pension.

Pensionskollen är enkel och intuitiv

Du kan själv gör dra i reglage och sen få förslag på hur du vill att din tjänstepension ska placeras, när du får tjänstepension och inte, hur mycket ett eget sparande kan bli och om återbetalningsskydd är något du bör ha eller ska ta bort.

Så vill du snabbt få bättre koll på din pension för att sen kunna påverka den? Det tar ungefär 15 minuter att gå igenom Pensionskollen. Pensionskollen funkar på alla slags enheter men du får absolut bäst upplevelse i mobilen.

Ta mig till Pensionskollen!