pyramiden.jpg

Det här är din pension

När du slutar arbeta får du pension. <br/>Din pension är i tre delar:

En del är allmän pension,
och en del är tjänstepension.
Din arbetsgivare betalar in pengarna
till de båda pensionerna.

Den tredje delen är en privat pension
som du kan spara till själv.

KPA Pension

KPA Pension har hand
om tjänstepensionen för dig som arbetar
i kommun eller landsting.
När din arbetsgivare betalar in pengar
till din tjänstepension
blir du kund hos oss KPA Pension.

KPA Pension tar hand om dina pengar.
KPA Pension tar en låg kostnad för det.
Vi har regler för hur
vi tar hand om dina pengar.

Läs mer: 

Allmän pension
Tjänstepension
Privat pension
När du går i pension
Efterlevandeskydd
Om KPA pension
Kundtjänst

 

Jag kan hjälpa dig!

kundservice-paulo-frilagd.png
Telefon
Öppettider
Måndag-Fredag
07:30-17:00
Växel
arbetsverktyg.jpg

Nyfiken på din pension?

Nu finns Mina sidor på kpa.se för dig som är anställd inom kommun och landsting. Där kan du som vill veta mer få en helhetsbild över hela din pension hos oss.

Mina sidor