KPA Pension är Sveriges mest hållbara varumärke i pensionsbranschen – igen

För elfte året i rad har KPA Pension utsetts till Sveriges mest hållbara varumärke i pensionsbranschen när Sustainable Brand Index 2022 presenterades. Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesstudie med fokus på hållbarhet.

– Vi vet att hållbarhet är viktigt för våra kunder och jag är både glad och stolt över att svenska folket för elfte året i rad utsett KPA Pension till det mest hållbara varumärket i pensionsbranschen. Vi erbjuder våra kunder i kommun- och regionsektorn en trygg och bra pension där hållbarhet och långsiktigt ansvarstagande är ledstjärnor. Den här utmärkelsen är ett kvitto att vi jobbar på rätt sätt med dessa frågor, säger Camilla Larsson, vd på KPA Pension.

KPA Pension har arbetat aktivt med miljö- och hållbarhetsfrågor sedan 1998, då bolaget som första finansiella bolag i Europa miljöcertifierades, enligt ISO 14001. Genom en ansvarsfull investeringsstrategi och över 260 miljarder kronor i förvaltat kapital har man också möjligheter att göra skillnad. Genom både uteslutande och påverkande kriterier är KPA Pension med och bidrar till ett mer hållbart och jämställt samhälle.