Vi fortsätter hålla flaggan högt för allas lika värde

Hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat på flera sätt, inte minst när det gäller mänskliga rättigheter och mångfald. Hos oss är alla välkomna!

Sedan 2019 är vi på KPA Pension hbtqi-certifierade. Det betyder att hos oss ska alla kunder och medarbetare känns sig trygga. Att få vara sig själv tycker vi ska vara en självklarhet. Med vår hbtqi-certifiering visar vi att vi står för ett inkluderande förhållningssätt där en öppen arbetsmiljö och välkomnande och respektfullt bemötande både bland kunder och medarbetare har en naturlig plats.

Kort och gott handlar det om att stå upp för mänskliga rättigheter i vardagen.

Pridetåget stärker vårt ställningstagande för allas lika värde

För att upprätthålla vår certifiering följer vi en handlingsplan med aktiviteter och utbildningar som berör alla inom KPA Pension men också sådant som är mer synligt utåt. Ett sådant är vårt återkommande deltagande i Stockholm Pride, som i år går av stapeln den 5 augusti. I år är vi också för första gången med i Sundsvalls Pridetåg den 8 juli. Vårt deltagande i Pridetåget är en viktig symbolhandling som visar att vi omsätter vår värdegrund i handling. Genom att engagera oss i Pride kan vi bidra till ett samhälle som i allt större grad präglas av mångfald, jämlikhet och inkludering och där alla tillåts vara sig själva.

– Att fira kärleken och rättigheten att få älska den en vill känns som en självklarhet för mig, berättar Carina Graf som är ordförande i hbtqi-gruppen på KPA Pension.

KPA Pension välkomnar alla medarbetare, kunder och samarbetspartners att följa med i Pridetåget i Sundsvall och Stockholm i år. Hör av dig till din kontaktperson hos oss så får du mer information.