Tjänstepensionen är ett komplext område och ibland behövs extra hjälp. Vi har lång erfarenhet av pensioner och vet hur man administrerar tjänstepension inom kommun och region. Kontakta oss för att få hjälp med er pensionsadministration.
Rapportering, bevakning och rättelser ingår i Pensionshjälpen
Om ni väljer Pensionshjälpen tar vi hand om en stor del av det administrativa arbetet åt er. Ni får bland annat hjälp med att:
- rapportera anställningsuppgifter enligt vår och Pensionsvalets tidsplan
- rätta felaktiga anställningsuppgifter som kan uppstå vid uppdateringarna från ert lönesystem
- kontrollera att korrekta pensionsavgifter lämnas till Pensionsvalet
- sköta kontakterna med Pensionsvalet
- bevaka tidpunkt för pension och hör av oss till den anställda före pensionsåldern
- kontrollera att pensionen är riktig och registrerar pensionsavgång
- skicka pensionsbrev till dig som arbetsgivare.
Service till era anställda
Era anställda kan kontakta oss för att få svar på frågor om sin tjänstepension. Vi hjälper också till att beräkna den kommande pensionen.
Efterlevandepension vid dödsfall
Ni får också hjälp med administrationen av efterlevandepension. Vi kontaktar dödsboet och Skatteverket samt ansöker om TGL-KL och efterlevandepension.
Kontakta oss för mer information
Vill du veta pris och vilka fördelar just din verksamhet kan få från Pensionshjälpen - hör av dig till er kundansvarig eller någon av våra seniorkonsulter så berättar vi mer.